Черкащанам розповіли, як повернути товар у магазин і що для цього потрібно?

Інколи після придбання товару нас може не задовольнити його розмір, фасон, колір чи технічні характеристики. У такому разі постає питання повернення чи обміну придбаного товару до магазину. Як це зробити правильно, радять фахівці управління захисту споживачів Держпродспоживслужби в Черкаській області.

Зберігайте чеки

Передусім покупцеві під час придбання товарів важливо пам’ятати, що чек є основою захисту його прав. Чек або інший розрахунковий документ підтверджують існування самого факту купівлі-продажу як такого.

У першій статті Закону України «Про захист прав споживачів» вказано, що «договір – усний чи письмовий правочин між споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція. Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, талоном або іншими документами (далі – розрахунковий документ)». Тобто, коли ми купуємо щось у магазині, ми здійснюємо правочин купівлі-продажу, факт якого фіксується розрахунковим документом, найчастіше – чеком.

Товар повинен бути невикористаним і неушкодженим

Повернути товар у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Це правило поширюється на товари належної якості,  які не були у використанні, якщо збережено їх товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Це право визначено статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів».

При придбанні технічно складних побутових товарів вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. У разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.

Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Водночас споживач повинен знати, що не всі товари належної якості підлягають обміну або поверненню. Постанова Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 року № 172 визначає перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).

Чи можна повернути товар, якщо з дня купівлі минуло понад 14 днів?

Товари належної якості можна повернути протягом двох тижнів.

У разі придбання товару неналежної якості його можна повернути впродовж встановленого на товар гарантійного строку.

Гарантійний строк – це строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг.

При цьому споживач відповідно до частини 1 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення недоліку в придбаному товарі першочергово має право вимагати від продавця/виробника/виконавця одну з вимог, зокрема:

пропорційного зменшення ціни товару;
безоплатного усунення недоліку товару в розумний строк;
відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

А у разі, якщо проявлений у товарі недолік істотний, виник із вини виробника товару (продавця, виконавця) або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач у порядку та у строки, що встановлені законодавством, і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або заміни товару на аналогічний.

Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору або в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Previous post Засуджено канівчанина, який пограбував автомобіль жінки – переселенки
Next post Черкаські спортсмени стали призерами чемпіонату України з грепплінгу

Добавить комментарий