Паливо йтиме новими логістичними маршрутами

Деталі

 

 

350 тисяч тонн палива з абсолютно нових логістичних маршрутів отримає країна в травні. Для цього уряд вжив комплекс невідкладних дій.
Про це повідомляє «Урядовий портал».
Тож наразі скасовані дозволи на в’їзд автоцистерн для доставки палива в Україну, забезпечена можливість приймати паливо в портах Дунаю, внесені зміни до механізму цінового регулювання вартості пального, забезпечене позачергове оформлення палива на кордонах з боку митниці та прикордонної служби.
“Завдяки цьому залізницею почали завозити до України в 5 разів більше пального. У березні завезли 35 тисяч тонн, у травні очікуємо 180 тисяч тонн. Автомобільне завезення зросло в 15 разів – з 5 тисяч до 85 тисяч тонн. Річковий транспорт тепер перевозить в 5 разів більше пального порівняно з березнем – з 4 до 22 тисяч тонн”, – зазначила перший віце-прем’єр-міністр – Міністр економіки Юлія Свириденко.
Також є домовленість про початок реверсу пального трубним транспортом з Угорщини. Україна отримала підтвердження на імпорт 35 тисяч тонн на місяць, з потенційним збільшенням до 50 тисяч тонн. Тим часом, на митниці запустили окрему зелену смугу для бензовозів з Польщі. Це дозволить потенційно збільшити пропуск з 110 до 200 одиниць на добу.
Сьогодні увесь обсяг імпорту можливо спрямувати на внутрішнє споживання. Нарощування запасів потребує більше часу. Аби зникли черги та дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів.
Є чіткий план дій на найближчі тижні та найближчі місяці: отримати згоду країн ЄС на гарантоване прийняття їх портами танкерів з пальним для українського ринку, вилучити російське та білоруське паливо, що було завезене до вторгнення росії і тепер арештоване, завантажити дизелем трубопровід з Угорщини, здійснити системні закупівлі національним оператором НАК «Нафтогаз України», аби ми мали ритмічні поставки і довгострокові контракти.
За уточненим прогнозом в травні очікується споживання 300 тисяч тонн дизелю та 120 тисяч тонн бензину. Такий обсяг імпорту вже законтрактований українськими мережами.
“Водночас ми бачимо, що окремі недобросовісні оператори ринку ставлять ціни більші за гранично допустимі – 60, 65 та навіть 70 гривень за літр. В країні йде війна, і ми розцінюємо таку цінову спекуляцію як мародерство. Уряд надав повноваження обласним військовим адміністраціям здійснювати контроль за встановленням цін. Будемо жорстко реагувати на подібні факти відповідно до вимог воєнного часу”, – наголосила Юлія Свириденко.
Нагадаємо, головною причиною паливної кризи є дії держави-агресора. Ворог зруйнував найбільший Кременчуцький нафтопереробний завод та інші переробні потужності внутрішнього ринку, які до війни забезпечувати 18% нашого споживання.
Ще 82% нафтопродуктів Україна імпортували чотирма видами транспорту: автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним. Сьогодні усі ці канали імпорту переорієнтовані та працюють зовсім по-іншому.

scroll back to top

Previous post «Допоможіть Азовсталі!»: закликав Олег Псюк зі сцени Євробачення 2022
Next post На Черкащині змінили межі комендантської години

Добавить комментарий